Zaalvoetbal Westerkwartier wint van Appingedam

Afbeelding
WIM VAN URK
Sport

Na de smadelijke nederlaag vorige week tegen Usquert, moest Westerkwartier aan de bak tegen Appingedam in Delfzijl. Coach Erik Donker had een smalle selectie, met slechts twee wissels. 

Toen Westerkwartier binnen tien minuten al met 3 - 0 achterstond, leek het geen prettig avondje te worden. Maar zo snel als dat Westerkwartier achterstond, zo snel stond het ook weer gelijk. Mats Wolthuis had er wel zin in deze avond en scoorde de 1 - 3 met een fraaie pegel en legde de 3 - 3 netjes klaar voor Tim van Esch die lekker binnen knalde. Daar tussenin was het Joey Hummel die scoorde en dus ook een duit in het zakje deed: 3 - 3. Maar weer verslapte de aandacht en nam de thuisclub een 5 - 3 voorsprong. Maar zoals gezegd: Mats Wolthuis legde zich daar niet bij neer en scoorde fraai na een onderschepping: 5 - 4. 

In de tweede helft vielen er, vlak na elkaar, twee gele kaarten te noteren. Eerst liep Henkjan de Boer tegen een kaart aan en daarna werd Jacob Tjoelker naar de strafbank verwezen. Dus stond het zomaar weer 7 - 4 voor de thuisclub. Maar weer was het Wolthuis die scoorde, deze keer op aangeven van Tjoelker. Vervolgens stelde Wolthuis (het was een beetje zijn avond) Henkjan de Boer in staat te scoren en opeens was daar Sale Rozema die de 7 - 7 binnen knalde. 

In de ultieme slotfase liep de thuisclub tegen geel aan en wist Westerkwartier, terwijl de speler al weer het veld in mocht, het overtal te benutten. Jacob Tjoelker legde de bal op maat neer en Mats Wolthuis schoot zijn vierde treffer onberispelijk in: 7 - 8. Appingedam probeerde het nog met de meevoetballende keeper, maar Westerkwartier hield stand en het was uiteindelijk Joey Hummel die het verlaten doel van de thuisclub wist te vinden, waardoor Westerkwartier er alsnog met de winst vandoor ging.

UIT DE KRANT