Koninklijk bezoek

ZOUTKAMP - Afgelopen dinsdag kreeg Zoutkamp bijzonder bezoek: Koning Willem - Alexander en Koningin Máxima bezochten het vissersdorpje. Het Koningspaar werd ontvangen door de Garnalenkoningin Miriam Horn, haar hofdames en bloemenmeisjes, onder een menigte van belangstellenden. Ook de leerlingen van SWS De Zoutkamperril stonden klaar en kregen allemaal een hand van de Koningin. Onderweg naar het Visserijmuseum, waar het echtpaar een gesprek zou gaan voeren met een aantal garnalenvissers, moest er natuurlijk ook geproefd worden van datgene waar Zoutkamp bekend om staat. De garnalen werden vers gepeld door twee garnalenpelsters uit het dorp. ‘Ze proeven heerlijk vers’, vindt Koning Willem - Alexander. ‘En dat ruik je ook’, reageert Koningin Máxima met een glimlach.






